
Technický rádce
Defekty pneumatik
Defekt pneumatiky je pro řidiče vždy nepříjemnou záležitostí. Ve valné většině se jedná o průnik cizího předmětu (hřebík,šroub apod.)
pneumatiku a následně k buď postupnému či náhlému úniku vzduchu. V každém případě je však potřeba pneumatiku demontovat z ráfku
a opravit poškození a to vybroušením speciálními nástroji a za použití opravného hříbku. Složitější opravou je defekt,
kdy dojde k proražení pneumatiky v boku. Bohužel se stoupající velikostí a konstrukční rychlostí pneumatiky se zmenšuje možnost
její opravitelnosti. Opravu vždy přenechte odbornému servisu, který vždy provede demontáž pneumatiky z ráfku, aby zjistil rozsah poškození
a tedy zda je možno pneumatiku opravit a dále používat.
- Vždy s sebou vozte pár rukavic.
- Vhod by také mohl přijít plastový pytel na odpadky pro případ uložení proražené pneumatiky do kufru. Zejména když je celá od bahna!
- Jestliže je země příliš měkká, mohl by se do ní zvedák zabořit. Z tohoto důvodu není špatné s sebou vozit pevnou destičku,
na kterou můžete zvedák postavit.
- Závity na kole je dobré lehce promazat, aby z nich bylo možné později bez problémů odšroubovat matice.
- Po opravě a opětovném nasazení si dejte kolo vyvážit.
- Po nasazení rezervní pneumatiky se nedoporučuje jezdit ihned příliš rychle. Je totiž možné, že rezerva nemá náležitý tlak,
a to by mohlo vést při řízení vozidla k problémům.
- Pokud jsou matice na kole špatně utaženy, mohlo by dojít ke zkroucení brzdového kotouče a k poškození závěsu kola.
- V zájmu stejnoměrného a perfektního utažení matic na kole se doporučuje používat momentový klíč. Tento klíč totiž umožňuje změřit
a regulovat sílu použitou při utahování matek kola.
- Jestliže klíč nemáte, požádejte nejbližšího prodejce, aby kola zkontroloval.
Správné utažení matic na kole rovněž znamená snazší demontáž kol v budoucnosti!