PNEUMARTINKA©

Technický rádce


Defekty pneumatik

Defekt pneumatiky je pro řidiče vždy nepříjemnou záležitostí. Ve valné většině se jedná o průnik cizího předmětu (hřebík,šroub apod.) pneumatiku a následně k buď postupnému či náhlému úniku vzduchu. V každém případě je však potřeba pneumatiku demontovat z ráfku a opravit poškození a to vybroušením speciálními nástroji a za použití opravného hříbku. Složitější opravou je defekt, kdy dojde k proražení pneumatiky v boku. Bohužel se stoupající velikostí a konstrukční rychlostí pneumatiky se zmenšuje možnost její opravitelnosti. Opravu vždy přenechte odbornému servisu, který vždy provede demontáž pneumatiky z ráfku, aby zjistil rozsah poškození a tedy zda je možno pneumatiku opravit a dále používat.
  • Vždy s sebou vozte pár rukavic.
  • Vhod by také mohl přijít plastový pytel na odpadky pro případ uložení proražené pneumatiky do kufru. Zejména když je celá od bahna!
  • Jestliže je země příliš měkká, mohl by se do ní zvedák zabořit. Z tohoto důvodu není špatné s sebou vozit pevnou destičku, na kterou můžete zvedák postavit.
  • Závity na kole je dobré lehce promazat, aby z nich bylo možné později bez problémů odšroubovat matice.
  • Po opravě a opětovném nasazení si dejte kolo vyvážit.
  • Po nasazení rezervní pneumatiky se nedoporučuje jezdit ihned příliš rychle. Je totiž možné, že rezerva nemá náležitý tlak, a to by mohlo vést při řízení vozidla k problémům.
  • Pokud jsou matice na kole špatně utaženy, mohlo by dojít ke zkroucení brzdového kotouče a k poškození závěsu kola.
  • V zájmu stejnoměrného a perfektního utažení matic na kole se doporučuje používat momentový klíč. Tento klíč totiž umožňuje změřit a regulovat sílu použitou při utahování matek kola.
  • Jestliže klíč nemáte, požádejte nejbližšího prodejce, aby kola zkontroloval.
Správné utažení matic na kole rovněž znamená snazší demontáž kol v budoucnosti!

Služby   |   Sortiment   |   Online objednávka   |   Technický rádce   |   Rychloservis   |   Historie firmy   |   Dotazy   |   Kontakt